Escolars de Vic exploren les seves emocions

Els alumnes de Primària de l’escola Santa Caterina de Vic han estat els escollits per participar al projecte ‘Sentx100’. Es tracta d’una iniciativa de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya per treballar les emocions dels infants a través de les diferents disciplines artístiques, un aspecte que els ha d’ajudar en el seu desenvolupament escolar. D’aquesta manera, els nens i nenes exploren les seves emocions a través de la música, les arts visuals, la dansa o el teatre i durant un trimestre l’escola s’omple de les seves obres i de la seva creativitat.

Per Salvador Simó, tots els infants disposen de talent i només cal demostrar-los les seves capacitats. En aquest sentit, el projecte que es desenvolupa a l’escola Santa Caterina, ofereix diferents propostes per assolir-ho. Els grups de primer i tercer, per exemple, faran art per emocions on coneixeran autors i moviments artístics de l’art contemporani per desenvolupar les seves pròpies creacions amb el suport d’alguns artistes que els guiaran. Els alumnes de cinquè i sisè desenvoluparan projectes d’art urbà, coneixeran creadors que exposen a la via pública per denunciar injustícies i problemes que els preocupen. Finalment, els de segon i quart s’endinsaran en el món de l’expressió a través de la veu, la dansa i el teatre per canalitzar emocions i la seva gestió.

El projecte ‘Sentx100’ ja ha treballat amb més de 500 alumnes de Vic, després que la iniciativa s’estrenés l’any passat a l’Escola La Sínia de la capital osonenca. La idea ara és continuar aplicant aquest projecte a escoles de Vic o de la comarca o de la demarcació de la Catalunya Central. A més, el projecte aquest curs també s’està desenvolupant a l’escola Congost de Canovelles.

(Visited 209 times, 1 visits today)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close