Els bombers presenten la campanya d’incendis a Vic
Els Bombers de la Generalitat i els Agents Rurals aquest dimecres han presentat a Vic la campanya forestal contra els incendis per aquest estiu. Després d’anys de sequera i de les últimes pluges l’escenari ha canviat respecte els dos últims estius. Malgrat tot avisen que no s’ha d’abaixar la guàrdia i més tenint en compte les altes temperatures que hi ha aquest mes de juny. Nou de cada deu incendis són provocats per la mà humana i en aquest sentit demanen precaució i sobretot col·laboració i autoprotecció de la ciutadania per minimitzar els riscos.
Ara per ara els boscos tenen capacitat hídrica suficient per frenar els incendis però el juny es preveu sec i, com ja estem veient, amb temperatures per sobre les habituals, el que suposa un ràpid assecament dels recursos hídrics. Es per això que el gran creixement del combustible fi herbaci i la calor poden dur una campanya intensa a partir de la segona quinzena de juliol.
Per la seva banda els Agents Rurals han alertat que la sensació de risc d’incendi entre la ciutadania és inferior al d’altres anys i això pot fer baixar la guàrdia i en aquest sentit fan una crida a la prudència.
Per tal de fer front a la campanya els Bombers de la Generalitat s’han reforçat amb més personal, en total 2.930 bombers professionals i 1.577 de voluntaris, a més de recursos tècnics on destaca el paper que tindrà la flota de drons, que ajudarà en l’obtenció de dades clau per a la presa de decisions estratègiques per a l’extinció dels incendis.
Per la seva banda, el Cos d’Agents Rurals també ha incrementat el nombre d’efectius i enguany tindrà gairebé 700 agents i 285 vehicles per donar suport equipats amb càmeres tèrmiques i dos helicòpters.