Can Garcia, a punt de desaparèixer de Manlleu
Manlleu encara la recta final de la desaparició dels pisos de Can Garcia. Les obres podrien començar l’any que ve. Dels 256 pisos que hi havia repartits ens 2 grans blocs, uns dels quals es va aterrar l’any 2015, ja només hi queden vivint 10 famílies. L’enderroc suposarà una transformació total pel barri.
L’Incasòl no adjudicarà l’obra d’enderroc fins que no hagin marxat totes les famílies. Aquest procés pot tardar més o menys depenent del ritme dels reallotjaments i la disponibilitat de nous pisos. Tot i així es preveu que el bloc quedi buit a finals dels 2019 i que es pugui adjudicar el projecte a principis del 2020. L’obra durarà uns sis mesos ja que no és senzilla.
Des de l’Institut Català del Sòl expliquen que la combinació de diversos factors a més de l’alçada excepcional dels pisos i la manca de manteniments provocava un col·lapse real, no per provocar la caiguda sobtada d’un bloc, però si de zones humides que són més vulnerables.