L’ampliació de la C16 entre Berga i Bagà serà una realitat al 2020

La Generalitat preveu treure a licitació aquest 2019 les obres d’ampliació de la carretera C16 entre Berga i Bagà per tal que puguin començar els treballs l’any 2020. Amb una inversió de 178 milions d’euros, la via tindrà un tram entre Berga i Cercs de dos carrils per cada sentit i de l’antic pont de rabentí fins a Bagà un tercer carril reversible segons la densitat del trànsit en sentit nord o sud

El Conseller de Territori de la Generalitat Damià Calvet va exposar aquest dimecres davant els alcaldes i alcaldesses del Berguedà, el projecte que ha sortit a exposició pública d’ampliació de la carretera C16 entre Berga i Bagà, una vella aspiració del territori per acabar amb les cues de trànsit de vehicles en sentit nord i sud els caps de setmana. El projecte finalment contempla un tram desdoblat amb dos carrils per cada sentit i un altre amb un tercer carril reversible i es començarà a construir l’any 2020

Amb aquest projecte es dóna per tancada definitivament l’opció del desdoblament fins a Bagà, que amb una estimació de 700 milions d’euros és inviable tant pel cost desorbitat de l’obra original com per l’impacte ambiental que suposava. El projecte de carril reversible, té una estimació pressupostària de 178 milions d’euros i és pel departament, la millor opció, atès que satisfà les necessitats del territori i permet donar resposta a la gestió del trànsit d’una via que els caps de setmana arriba a suportar 20.000 vehicles diaris

Actualment el projecte es troba en fase d’exposició pública i els ajuntaments afectats podran presentar al·legacions fins a finals de gener. El gran problema que alguns municipis hi veuen son els accessos a la nova via, que deixaran de ser a nivell

El projecte no contempla ampliar el Túnel del Cadí ni eliminar-ne el peatge. Per evitar que la barrera d’aquesta infraestructura representi un tap per l’ampliació de la C16, el departament es planteja la vinyeta per millorar la fluïdesa del trànsit al peatge, per bé que continuarà tenint un sol carril per cada sentit
Per l’orografia de la vall del Llobregat i per les infraestructures existents, els 5 túnels existents suposen el principal repte de l’obra. El dos primers, el de Berga i el de Cercs, seran dobles, amb dos carrils per cada sentit en cada túnel, mentre que les altres 3 fins a Bagà, el del Far, el del Collet i el de Guardiola, s’ampliaran per tenir 3 carrils. El departament confia licitar l’obra aquest 2019 i que es pugui començar a executar l’any vinent.

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

Accepto

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close