La CUP demana el soterrament de la C16 al seu pas per Berga

La CUP de Berga demana recuperar el projecte inicial que suposava el soterrament de la C16 al seu pas per la capital del Berguedà per evitar l’impacte paisatgístic i millorar la connectivitat entre barris de la ciutat. A través d’una nota de premsa, la formació també demana evitar vincular el desenvolupament de la futura avinguda Catalunya a l’obra d’ampliació de l’eix del Llobregat
Aquest dijous la CUP ha fet pública la seva posició sobre l’ampliació de la carretera C16 al seu pas per Berga a través d’una nota de premsa. Els cupaires, que es mostren escèptics en relació a la necessitat d’ampliar aquesta infraestructura vinculada segons el document a satisfer les necessitats de comarques que aposten pel turisme massiu amb agressions irreversibles sobre el propi territori, consideren que atès que seria molt difícil aturar aquesta intervenció, volen minimitzar els efectes negatius que l’ampliació de la C16 pugui tenir al seu pas per la capital del Berguedà. En aquest sentit han proposat a tots els grups polítics de l’ajuntament 6 possibles al·legacions al projecte.

La principal és recuperar la proposta inicial que suposava el soterrament de la via al pas de Berga Centre per revertir una part de l’impacte paisatgístic que aquesta infraestructura comporta i millorar la connectivitat entre barris de la ciutat. Aquesta proposta, que ja es va desestimar per l’alt cost que suposava, evitaria la construcció d’elements que distorsionin paisatgísticament la ciutat amb les rotondes previstes a Santa Eulàlia.

Altres punts que proposa la CUP son mantenir les quatre entrades de Berga bo i respectant que puguin ser totes en tots dos sentits de la marxa, que no es perjudiqui els accessos als veïns i veïnes de la Serra de Casampons i que no es redueixi l’espai de l’IES Guillem de Berguedà

La CUP també proposa a la resta de grups municipals que es desvinculi el futur de desenvolupament de l’avinguda Catalunya que ha d’unir Santa Eulàlia amb la zona del Tossalet, amb l’ampliació i accessos de la C16, atès que aquesta futura artèria urbana ha de ser independent de la carretera C16.

Paral·lelament la plataforma Salvem Coll de Pal també ha fet públic que ha presentat al·legacions al projecte d’ampliació de la C16 perquè consideren que el projecte no satisfà les necessitats reals de la població del Berguedà perquè en no plantejar un model alternatiu de mobilitat, el projecte no solucionarà el col·lapse de trànsit que es produeix en sentit nord els divendres i en sentit sud els diumenges.

La plataforma també creu que el projecte comportaria la degradació del territori i l’abolició d’un traçat que encara té usos agraris i de transhumància, i contribueix a consolidar un model econòmic obsolet basat en el turisme de neu greument amenaçat pel canvi climàtic. Per tot això des de Salvem Coll de Pal, es vol potenciar el transport públic com a model de mobilitat sostenible.

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

Accepto

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close